LOVING YOU – Let’s have a party

LOVING YOU
– let’s have a party –
(część 1)

Mariusz Ogiegło

Oczywiście filmy Elvisa, które w końcu zostały zrobione, zostały nakręcone tylko i wyłącznie po to by osiągnąć zysk„, tłumaczył na łamach książki „Prywatne życie Elvisa” producent Hal B. Wallis. „(Elvis, przyp. autor) był jednym z najbardziej popularnych artystów rozrywkowych na całym świecie, a jego filmy odnosiły duże sukcesy. Musieliśmy dać całym legionom jego fanów to czego od nas oczekiwali. A oni chcieli tylko aby on śpiewał„.

Jednym z pierwszych poważnych problemów z jakim nazywany przez ludzi z branży, księciem z Hollywood, Wallis, musiał zmierzyć się tuż po podpisaniu umowy z Elvisem było znalezienie dla niego odpowiedniego scenariusza na jego pierwszy film.

Nikt, ani słynny producent ani władze studia filmowego nie miały bowiem wówczas pojęcia jaki rodzaj filmu byłby dla niego odpowiedni. Elvis przy różnych okazjach podkreślał jedynie, że zależałoby mu na tym by jego pierwsza rola nie wymagała od niego zbyt dużych umiejętności aktorskich. Z drugiej jednak strony w rozmowach z dziennikarzami szczycił się możliwością występu u boku Katharine Hepburn i Burta Lancastera w obrazie „The Rainmaker”.

Próbując więc sprostać oczekiwaniom swojej nowej gwiazdy, Wallis szukał historii nie tyle ciekawej co takiej, w której Presley mógłby poczuć się swobodnie. Naturalnie. W końcu też takiej, w której mógłby pokazać swój talent wokalny.

Niestety, pierwsze propozycje zupełnie jednak nie wpisywały się w powyższy schemat.

Pierwszym pomysłem było przerobienie na western starego filmu o gangsterach pod tytułem 'Pocałunek śmierci’„, zapamiętał Hal Wallis. „Innym pomysłem było przerobienie 'Hazardzisty z Mississippi’, gdzie główną rolę grał Tyrone Power, podczas gdy moim ulubionym było opowiadanie 'Rodeo’ o ciężkim i surowym życiu kowbojów z Teksasu„.

Punktem zwrotnym okazało się dopiero krótkie opowiadanie Mary Agnes Thompson zamieszczone w czerwcowym wydaniu (1956 roku) kobiecego miesięcznika „Good Housekeeping” – „The Call From Mitch Miller”.

Była to bowiem opowieść o wokaliście, Lonesome Harrisie, który po dołączeniu do zespołu Tex Warner And His Rivers Ramblers odnosi spektakularny sukces.

Wallis natychmiast dostrzegł drzemiący w historii potencjał i niedługo po jej publikacji zdecydował się nabyć prawa do jej ekranizacji.

Gotowy tekst wystarczyło już teraz jedynie odpowiednio przerobić i dopasować do Presleya. Zamiarem producenta było bowiem stworzenie czegoś na wzór „rock’n’rollowej biografii„.

Ze swoim pomysłem Wallis zgłosił się do Hala Kantera, cenionego trzydziestosiedmioletniego amerykańskiego scenarzysty i reżysera, któremu popularność przyniosły takie filmy jak „Dwa bilety na Broadway”, „Droga do Bali” z Bingiem Crosby w roli głównej czy „Poza granicami” z Bobem Hope i Marilyn Maxwell.

(Hal Wallis, przyp. autor) wręczył mi scenariusz napisany na podstawie opowiadania„, wspominał w jednym z wywiadów Kanter, który już podczas pierwszych prób ekranowych Elvisa deklarował, że chciałby w przyszłości zrobić film ze słynnym piosenkarzem – pomimo iż początkowo nie widział w nim poważnego aktora a jedynie ulubieńca nastolatków – modę, która wkrótce przeminie. „Scenariusz nie był jednak zbyt dobry. Wtedy (Wallis, przyp. autor) powiedział do mnie: 'Twoim pierwszym zadaniem będzie zrobienie z tego lepszego scenariusza. Czegoś co będziemy mogli nakręcić„.

W odpowiedzi Kanter (we współpracy z Herbertem Bakerem) wymyślił historię Deke’a Riversa, utalentowanego dostawcy napojów, który podobnie jak jego literacki pierwowzór zyskuje popularność po dołączeniu do popularnego zespołu country & western.

A wszystko zaczyna się w chwili gdy Deke ze swoim towarem trafia do miasteczka Delville, w którym zatrzymali się również wokalista country – Walter 'Tex’ Warner oraz jego menedżerka Glenda Markle. Oboje zaangażowani w kampanię wyborczą kandydata na gubernatora Teksasu, Jima Tallmana.

Spotkanie przebiega według ustalonego schematu aż do chwili gdy rezolutny współpracownik Riversa nie informuje promotorki popularnego countrowca o talencie wokalnym swojego przyjaciela. Słysząc to, Markle przekonuje Deke’a by zaśpiewał z zespołem Texa – Tex Rough Ridin’ Ramblers.

Gdy ten wychodzi na scenę, zgromadzona pod nią publiczność, a w szczególności młode dziewczyny, zaczyna żywiołowo reagować zarówno na wykonywany przez niego utwór jak i na niego samego.

Zachęcona tym co właśnie zobaczyła, Glenda, proponuje Deke’owi dołączenie do grupy i wyjazd w trasę. Kiedy jednak ten w obawie przed utratą stałego zatrudnienia odmawia, menedżerka ucieka się do podstępu i składa do firmy, w której pracował, fałyszywe zawiadomienie o spóźnionej dostawie.

Rivers zostaje zwolniony.

Nie mając już nic do stracenia, młody piosenkarz przyjmuje ofertę przebiegłej promotorki. Następnego dnia rano, nieświadomy nieuczciwego postępowania Markle, podpisuje z nią kontrakt w myśl którego pięćdziesiąt procent jego zarobków trafi… na jej konto.

CZĘŚĆ 2 CZĘŚĆ 3 CZĘŚĆ 4 CZĘŚĆ 5 CZĘŚĆ 6 CZĘŚĆ 7 CZĘŚĆ 8 CZĘŚĆ 9 CZĘŚĆ 10 CZĘŚĆ 11

CDN.

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Warning: array_push() expects parameter 1 to be array, null given in /home/elvispro/domains/elvispromisedland.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-auto-translate-free/classes/class-wp-translatorea-connector.php on line 29